Monday, April 03, 2017

Big Little Lies Season 1




Aku nak berucap sikit sempena tamat nya drama bersiri Big Little Lies season 1 kat HBO harini walaupun aku terlepas episod 1, 2 dan 3, haha. aku tengok drama ni pun sebab ternampak iklan yang memaparkan 3 pelakon best ni. biasanya kan, orang yang mempunyai hubungan yang dekat / orang yang disayangi / orang yang dicintai / orang yang mendapat tempat dan keutamaan di hati kita, susah untuk kita lakukan sesuatu perkara yang membawa kepada perubahan yang besar (lebih kepada perkara yang negatif) di dalam ikatan antara kita dan orang tersebut.


Hanya kerana 'aku pernah dan masih sayangkan dia' , 'dia tak macam tu dahulu' , 'aku yakin dia akan berubah' , 'aku perlukan dia/tempat bergantung' , 'dia adalah kawan kepada kawan kepada kawan kepada kawan aku' dan lain lain lagi.

Dalam Big Little Lies pun akhirnya Bonnie Carlson yang dari jauh berlari dan tolak Perry Wright sehingga jatuh dari tempat tinggi. sedangkan dua orang kawan rapat kepada Celeste Wright (Nicole Kidman) yang ada berhampiran tak tergamak atau tak terfikir pula nak ambik tindakan agresif macam tu.

Ok aku rasa takda la betul sangat apa yang aku tulis ni so sekian terima kasih..

5 comments :

  1. GV tahu drama ni sangat popular di US tapi GV tak pernah tonton drama ini. Nicole kidman berlakon juga dalam drama ini. No wonder drama ini sangat popular di USA. huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh popular kat sana eh, xtahu pun...sy terjebak tgk drama ni sbb utamanya reese witherspoon yg pendek tu, sy suka dia haha..kemudian sbb pompuan yg berdiri kat tgh tu ada jgak berlakon, dia berlakon dlm Divergent tu, dan juga sbb nicole kidman..3 3 best, haha..

      Delete
    2. Oh, Mr Cahaya peminat Reese rupanya. hihi. Reese dan Nicole. Dua2x pemenang aktres terbaik Oscar. Yg berlakon cite Divergent tu best juga. GV tgk semua siri Divergent, Insurgence dan Allegiant. Rasanya tahun ni keluar last sequel. Tak sabar nak tgk. :D

      Delete
    3. Fuyyo..mcm kakak n adik sy la, tgk ketiga2 cerita divergent and the geng tu..sy x la pulak tertengok..

      Delete
    4. yezzzaaa.. best gilew cite tu. GV suka cite sains fiksyen itu macam kisah manusia masa depan. Tahun ni last filem keempat mereka. Nanti Mr Cahaya tengok la sekali ngan kakak dan adik Mr Cahaya. Best. hihi. :D

      Delete